VOOR HUURDERS

Wat mag de huurder verwachten?

  • Persoonlijke contact en advies over huurderszaken, dit kan per telefoon, mail en eventueel koffie bij ons op kantoor .
  • Viermaal per jaar het magazine “Huurwijzer” van de Woonbond
  • Viermaal per jaar de nieuwsbrief
  • Bij belangrijke actualiteiten een extra digitale nieuwsbrief
  • Geven van adviezen bij langlopende geschillen met de verhuurder waar u samen niet uitkomt
  • Hulp aan de huurder bij klachten, je blijft zelf in controle. Wij kunnen soms op de achtergrond adviseren of andere oplossingen bedenken

ADVIES

Heb je vragen over renovatiewerkzaamheden, duurzaamheid, overlast of andere vragen, wij helpen je graag. Je kunt ons bellen of mailen en langskomen op
ons kantoor. Wij weten de ingangen bij Woonbedrijf en samen gaan we op zoek naar een oplossing of antwoord op jouw vraag.

KLACHTEN

Iedere klacht is een gratis advies voor verbetering
Jazeker, ook bij een organisatie als Woonbedrijf kan er wel eens iets fout gaan.
Maar ook kunnen bepaalde beslissingen aanleiding geven tot onbegrip of zelfs boosheid bij de huurder. Daarom heeft Woonbedrijf een onafhankelijke klachtencommissie. Iedere huurder die meent dat Woonbedrijf iets fout heeft gedaan, verkeerd heeft gehandeld of onterecht iets heeft verboden of toegestaan kan een klacht indienen. Het indienen van een klacht bij de klachtencommissie is gratis! Op onze website vind je een uitgebreid verhaal over hoe je een klacht in kunt dienen en hoe we daarbij kunnen helpen. En.. een klacht tegen Woonbedrijf betekent niet dat je dan een kruisje achter je naam krijgt en daardoor in de toekomst anders wordt behandeld. Woonbedrijf heeft ons vaak bedankt voor het aanbrengen van huurdersklachten omdat ze soms daarmee hun dienstverlening kunnen verbeteren of in bepaalde gevallen zaken anders kunnen uitleggen.

De afgelopen tijd bereiken ons vaker klachten van huurders over zeer uiteenlopende onderwerpen. Wij als “Huurders van Woonbedrijf” willen u graag aanhoren en helpen om advies te geven. Mocht het zo zijn dat er over eenzelfde onderwerp vaker klachten binnenkomen, kaarten we dat aan tijdens een periodiek overleg met Woonbedrijf.

Echter, als je klachten hebt over de dienstverlening van Woonbedrijf, moet je dit altijd zelf melden bij Woonbedrijf. Probeer eerst met betreffende medewerker contact op te nemen. Kom je er samen niet uit of ben je ontevreden met de oplossing, dan adviseren wij contact op te nemen met de klachtencommissie. De klachtencommissie bestaat uit vijf leden en is onafhankelijk. De leden van de klachtencommissie hebben zitting op persoonlijke titel. Dit betekent dat ze onafhankelijk van Woonbedrijf een oordeel kunnen vormen over klachten. Stichting Huurders van Woonbedrijf is nauw betrokken bij het samenstellen van de klachtencommissie.

De klachtencommissie wordt ondersteund door een secretaris. Zij is door Woonbedrijf aan de klachtencommissie beschikbaar gesteld. De secretaris heeft geen stemrecht. Voor meer informatie: https://www.klachtencommissiewoonbedrijf.nl/

 

KLACHTEN

Wat kun je doen als je een klacht hebt over de dienstverlening van Woonbedrijf?

Stap 1: dien eerst de klacht over de dienstverlening van Woonbedrijf schriftelijk in bij Woonbedrijf. Dit kan via https://www.woonbedrijf.com/een-klacht-melden of info@woonbedrijf.com De klachtencommissie kan klachten die nog niet zijn ingediend bij Woonbedrijf niet in behandeling nemen.

Stap 2: bewaar een kopie van de ingediende klacht bij Woonbedrijf. Krijgt u 2 weken na het indienen van de klacht geen reactie van Woonbedrijf of ben je het niet eens met de schriftelijke reactie?

Stap 3: dien dan je klacht schriftelijk in bij de onafhankelijke klachtencommissie. Vul het meldformulier in en voeg de reactie die je van Woonbedrijf heeft gekregen toe als bijlage. Stuur dit per mail naar info@kcwb.nl of per post naar Klachtencommissie Woonbedrijf, Toernooiveld 300, 6525 EC Nijmegen.

Stap 4: je ontvangt binnen 2 weken na ontvangst van uw klacht een reactie van de secretaris waarin wordt aangegeven of de klachtencommissie de klacht op basis van haar klachtenreglement in behandeling kan nemen inclusief informatie over het vervolg van de procedure.

Huurdersvanwoonbedrijf
Hemelrijken 171
5612 WN Eindhoven
040 236 4031
www.huurdersvanwoonbedrijf.nl
secretaris@huurdersvanwoonbedrijf.nl
Antwoordnummer 13089
5600 VE Eindhoven
(geen postzegel nodig)

VEEL GESTELDE VRAGEN:

Huurders van Woonbedrijf krijgt via diverse kanalen, zoals telefoon en mail, geregeld vragen van huurders. Een deel van de vragen gaat over woonproblemen welke huurders hebben en waar zij met Woonbedrijf niet uitkomen. Huurders van Woonbedrijf kan u dan aangeven welke stappen u het best kunt zetten.

Voor een ander deel van de vragen kunt u de antwoorden op de website van Woonbedrijf vinden. Onderstaand deze veel gestelde vragen met een link naar de antwoorden op de website van Woonbedrijf.

Hoe regel ik een reparatie?

Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf waar u alle informatie vindt over het aanvragen van een reparatie en welke reparaties zij voor u doen.

https://woonbedrijf.com/reparatie-aanvragen

Hoe regel ik een woning aanpassing/verbetering?

Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf waar u alle informatie vindt over wat er mogelijk is en welke regels hiervoor gelden.
Ook kunt u uw gebiedsbeheerder om advies vragen via 040-243 43 43.

 

 

Hoe laat ik mijn woning achter als ik ga verhuizen?

Uw gebiedsbeheerder bekijkt samen met u wat er nog moet gebeuren. Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf waar u kunt lezen waar de gebiedsbeheerder naar kijkt.

https://woonbedrijf.com/woning-opleveren

Hoe meld ik schade door b.v. storm, brand of inbraak?

Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf waar u alle informatie vindt over wat u moet doen in geval van schade door b.v. storm, brand of inbraak.

https://woonbedrijf.com/schade-woning

Hoe regel ik aanpassingen aan mijn huis nu ik ouder word?

Speciaal voor huurders van 55 jaar en ouder heeft Woonbedrijf het Oppluspakket. Hierin zitten een aantal aanpassingen aan uw woning. Deze helpen u om langer zelfstandig te blijven wonen in uw vertrouwde huurwoning. Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf.

https://woonbedrijf.com/oppluspakket

Hoe kan ik zelfstandig blijven wonen met een lichamelijke beperking?

Soms is er een aanpassing nodig aan uw woning om zelfstandig te kunnen wonen met een lichamelijke beperking. Uw gemeente helpt hierbij met de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf en vindt u hierover informatie.

https://woonbedrijf.com/invaliditeit-wmo

Hoe kan ik overlast melden?

U ervaart overlast door een andere huurder en komt er samen niet uit, dan kunt u buurtbemiddeling inschakelen of een overlastmelding indienen. Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf en ziet u hoe u dit doet.

https://woonbedrijf.com/overlast-in-de-buurt

Hoe kan ik een klacht indienen over Woonbedrijf?

U bent niet tevreden over de afhandeling van uw probleem en komt er in gesprek met Woonbedrijf niet uit. Via onderstaande link komt u op de website van Woonbedrijf en ziet u hoe u een klacht kunt indienen.

https://woonbedrijf.com/klacht-melden

woning onderverhuren

Daar kunnen we kort over zijn. Je woning onderverhuren mag niet. Ga je eenmalig voor een periode van maximaal 6 maanden naar het buitenland? Ga je proef samenwonen met je partner? Of verblijf je om andere redenen tijdelijk op een ander adres? Dan kan je aan huisbewaring denken, dat mag in sommige gevallen wel. Meer informatie vind je op https://www.woonbedrijf.com/onderhuur

Zo laat je de woning netjes achter als je verhuist

Je gaat verhuizen. Dan is er veel te regelen! Zoals het leeghalen en schoonmaken van je oude woning.
En misschien wel wat repareren. De woning moet veilig, heel en schoon zijn. Iedere woning is uniek. De vastgoedbeheerder van Woonbedrijf
maakt afspraken met jou, hoe je de woning achterlaat.

Download het pdf bestand

https://woonbedrijf.com/Media/92898567-7564-42bf-ac80-84cea5b6b24d/original/verhuisfolder-woonbedrijf.pdf/

Veel gestelde vragen huurverhoging en huurverlaging

Hieronder vind je de meest gestelde vragen en antwoorden over huurverhoging en huurverlaging.

Neem gerust contact met ons op
Vind je het antwoord op je vraag hier niet? Vul dan het contactformulier in op onze website: www.woonbedrijf.com/contactformulier. Je krijgt dan binnen 2 werkdagen antwoord. Je kunt ons ook bellen op 040-243 43 43. Je bereikt ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. In de periode tussen 15 en 26 april krijgen we veel telefoontjes over de huurverhoging. Houd daarom rekening met een langere wachttijd dan anders.

https://www.woonbedrijf.com/veelgestelde-vragen-huurverhoging

Opbouw huurprijs

De huurprijs van een woning bestaat uit verschillende onderdelen. Deze huurprijs wordt bepaald door het huurbeleid. In ons huurbeleid staat fijn en ongestoord wonen voorop. Hieronder lees je hoe de huur van een woning is opgebouwd, over ons huurbeleid en de jaarlijkse huurverhoging.

Een eerlijke prijs

Je betaalt huur om in je woning te kunnen wonen. Maar hoe komt deze huurprijs eigenlijk tot stand?

https://www.woonbedrijf.com/opbouw-huurprijs

Nieuwsbrieven

Vier keer per jaar sturen we naar alle huurders van Woonbedrijf per post of digitaal onze nieuwsbrief. Hierin vind je onder andere tips en belangrijk nieuws over nieuwe woningen, renovaties van woningen, energiebesparingstips, energiearmoede etc. 

 

Nieuwsbrief april 2023